søndag 23. desember 2007

Hoi bioi hoi paralleloi


Overskrifta betyr ”de parallelle liv” og er navnet på hovedverket til Plutark (Ploutarkhos, ca. 46 – 120).

Et søk på ”parallelle liv” ga mange spennende treff, fra litteratur og brutal virkelighet til blogger. Her er det uvanlig mye som inviterer til utesking, men det blir ikke nå.

For tiden lever jeg parallelt med denne “gamle” Bridgehill på Blogger og stort sett samme Bridgehill flyttet inn på WordPress. Det minner meg om når min eldste sønn, som heter det samme som meg, flytter hit eller dit. Da havner alltid en del av min post hos ham.

Det er noen småting i Blogger som irriterer meg. Jeg prøver meg i Wordpress for sikkert å finne andre ”ting” å plages med. Og for å lære meg. Den utløsende faktor var muligheten til å laste opp flere fil-typer. Først og fremst til bruk i jobbe- og ikke blogge-blogger. Uansett, det viktigste er bildene og de verbale formuleringer de inspirerer til. Hva har WordPress å tilby når det gjelder bilder? Bridgehill går nå i dvale på Blogger mens han på WordPress lusker ute av og til, når han er i humør til det.

Parallelle liv, motsetninger eller deler av helheten. Jula har mange slags meninger, tradisjoner og uttrykk. Måtte alle få det godt med sine versjoner og du med din.

Neste år, når hytta forhåpentligvis er ferdig, skal jula feires på Kjerringøy. Der er verden fin nok som den er, uten pynt. Som Strandåtindan sett fra hytta (bildet over).

2 kommentarer:

Lothiane sa...

Nyyyydelig bilde!

God jul, Bridgehill... :)

Juleklemmer fra Lothiane

Bridgehill sa...

Takk! Og enda flere klemmer - da må det bli ei god jul.