tirsdag 17. april 2007

Hvorfor blogge?

En kjent og merittert blogger (VamPus, Gullbloggen 2005) forklarer i Dagbladet (09. 12. 2005) hvorfor hun var (er?) landets beste blogger: ”Du må ha noe å melde. Det er ingen som oppdager bloggen din hvis du sitter alene og skriver om katten din. Er du høyrevridd og spydig nok går det bra.”
Å skrive foregår vanligvis i ensomhet. Ikke har jeg katt (men det har jeg hatt). Jeg er heller ikke høyrevridd (men venstrehendt). Spydig vil jeg helst ikke være (det forekommer unntak). Da får jeg si som Anne Grete Preus (i Dagbladets Magasin 14. 04. 2007): ”Jeg har aldri følt meg helt som de andre” – bloggerne?

Tre andre svar på spørsmålet hvorfor blogge, fra Nibble me, please, Virveltanke og Wikipedia.
Råd, erfaringer og betenkeligheter, fra Rabbagast, viamag og Virveltanke.

2 kommentarer:

Linger sa...

Anne Grete Preus er ikke som andre. Hun synger: "Jeg er en by...". Hun er en by!

Ikke et rom, en leilighet, en gate, men en BY!

Befriende poesi

Bridgehill sa...

Tøft - romslig dame. Hun kler og mester både store og små formater.